The Role of Music in Young Learners’ Oral Production in English



Document title: The Role of Music in Young Learners’ Oral Production in English
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000325828
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional de Colombia, Bogotá. Colombia
Year:
Volumen: 12
Number: 1
Pages: 141-157
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract Este artículo reseña un estudio realizado en la Universidad Nacional de Colombia en los cursos de extensión de lenguas extranjeras. El autor muestra cómo los niños y jóvenes que estudian inglés en este programa pueden desarrollar su producción oral creando y escuchando música. El estudio se realizó en el primer semestre del 2009 y siguió los enfoques cualitativo y descriptivo para la investigación en el aula. El autor describe cómo perciben los niños y jóvenes la música como una herramienta lúdica para mejorar su desempeño oral y cómo las actividades musicales que realiza un profesor de música ayudan a reforzar los temas estudiados en otras clases de inglés
English abstract This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semester of 2009 and followed the qualitative and descriptive approaches to classroom research. The author describes how young learners view music as a ludic tool that will improve their oral performance and how the activities applied by a music teacher help to reinforce the language topics studied in other English classes
Disciplines: Educación
Keyword: Didáctica,
Música,
Comunicación oral,
Producción oral,
Canciones,
Enseñanza,
Inglés
Full text: Texto completo (Ver PDF)