The Crucial Role of Educational Stakeholders in the Appropriation of Foreign Language Education Policies: A Case Study



Document title: The Crucial Role of Educational Stakeholders in the Appropriation of Foreign Language Education Policies: A Case Study
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514420
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
Institutions: 1Universidad Católica Luis Amigó, Medellín, Antioquia. Colombia
2Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 19
Number: 2
Pages: 121-134
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Con base en el concepto de apropiación política, en el presente estudio se investiga cómo los distintos actores de la educación en una región rural de Colombia perciben las políticas lingüísticas y cómo esto determina la forma en que ellos reconstruyen estas reformas a nivel local. Como una contribución al análisis de la política lingüística en Colombia y en el extranjero, las conclusiones de este estudio no solo proporcionan conocimientos sobre los procesos de formulación de la política lingüística en las zonas rurales de Colombia, sino que arrojan luces sobre el papel activo que los distintos agentes de la educación juegan en la continua recreación y apropiación de las reformas educativas lingüísticas
English abstract Drawing on the concept of policy appropriation, this study investigates how different education stakeholders in a rural region of Colombia perceive foreign language education policies, and how these perceptions shape the way they recreate these reforms at the ground level. Contributing to the field of language policy analysis in Colombia and abroad, findings in this study not only provide knowledge on foreign language policymaking processes in rural areas in Colombia, but also shed light on the active role played by different stakeholders in the continuous recreation and appropriation of language education reforms
Disciplines: Educación
Keyword: Educación rural,
Sociología de la educación,
Colombia,
Apropiación,
Bilingüismo,
Lengua extranjera,
Política lingüística
Keyword: Sociology of education,
Bilingualism in Colombia,
Foreign languages,
Language policy,
Policy appropriation,
Rural Colombia
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)