Teacher to Researcher: Reflections on a New Action Research Program for University EFL Teachers



Document title: Teacher to Researcher: Reflections on a New Action Research Program for University EFL Teachers
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514333
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
Institutions: 1University of New South Wales, Sydney, Nueva Gales del Sur. Australia
2Universidad Chileno-Británica de Cultura, Santiago de Chile. Chile
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 20
Number: 1
Pages: 15-23
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Uno de los desafíos que deben enfrentar muchas universidades actualmente es cómo brindar apoyo a sus docentes para formarlos como investigadores. Este artículo analiza las experiencias en una pequeña universidad privada en Chile de un nuevo programa de investigación-acción que desarrollaron como medio para ayudar a sus docentes a realizar investigaciones y redactar publicaciones para una revista revisada por pares. En el presente se abordan evaluaciones de otros programas parecidos, especialmente sobre los factores relevantes para su éxito. También se detalla el programa desarrollado en la universidad en el 2016 con cinco profesores de inglés como lengua extranjera, y se presentan algunas reflexiones sobre este primer año del programa
English abstract One of the current challenges facing many universities is how to support teachers in becoming researchers. This article discusses the experiences at a small private Chilean university of a new action research programme that was developed as a vehicle for helping teachers to become involved in research and write a research publication for peer-reviewed journals. We present findings from research into similar programmes about relevant factors for their success, describe the programme developed at the university with five English as a Foreign Language teachers in 2016, and discuss some reflections on this first year of the programme
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Investigación-acción,
Docentes universitarios,
Programa de investigación
Keyword: Higher education,
Action research programme,
University teachers
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)