Policies for English Language Teacher Education in Brazil Today: Preliminary Remarks



Document title: Policies for English Language Teacher Education in Brazil Today: Preliminary Remarks
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514564
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
3
4
Institutions: 1Universidade Estadual de Londrina, Londrina, Parana. Brasil
2Universidade Estadual de Ponta Grossa, Ponta Grossa, Parana. Brasil
3Universidade Estadual de Maringa, Maringa, Parana. Brasil
4Universidade Federal de Goias, Goiania, Goias. Brasil
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 18
Number: 1
Pages: 219-234
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract En la última década, Brasil ha comenzado a afrontar los retos educativos de un país en desarrollo con una población joven. La escala de tal demanda es el resultado de las desigualdades que se han producido históricamente. Políticas y programas oficiales recientes han abordado este vacío mediante la promoción de mayores oportunidades para la formación del profesorado, y para la enseñanza del inglés como lengua extranjera. En este artículo discutimos cuatro de estos programas/políticas, poniendo de relieve sus aspectos innovadores frente a las prácticas tradicionales. Llegamos a la conclusión de que, a pesar de los avances cuantitativos, aún queda mucho por hacer para garantizar mejoras cualitativas en áreas tales como el plan de estudios para contraponerse a la continua influencia de las ideologías predominantes
English abstract In the last decade Brazil has begun to tackle the educational challenges of a developing country with a young population. The scale of such a demand is a result of the social and cultural inequalities that have historically been existent. Recent official policies and programs have addressed this gap by promoting greater opportunities for teacher education, and for the teaching of English as a foreign language. In this paper we discuss four of these programs/policies by highlighting their innovative aspects vis-à-vis traditional practices. We conclude that, despite quantitative advances, much still needs to be done to guarantee qualitative improvements in areas such as the curriculum in order to challenge the continuing influence of predominant ideologies
Disciplines: Educación
Keyword: Planeación y políticas educativas,
Brasil,
Educación,
Inglés como lengua extranjera,
Política,
Programas
Keyword: Educational planning and policies,
Brazil,
Education,
English as a foreign language,
Policy,
Programs
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)