New Educational Environments Aimed at Developing Intercultural Understanding While Reinforcing the Use of English in Experience-Based Learning



Document title: New Educational Environments Aimed at Developing Intercultural Understanding While Reinforcing the Use of English in Experience-Based Learning
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000389372
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
Institutions: 1University of South Dakota, Vermillion, South Dakota. Estados Unidos de América
2Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Puebla. México
Year:
Season: Oct
Volumen: 14
Number: 2
Pages: 195-211
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Cada vez es más fácil tener acceso a nuevos entornos de aprendizaje que utilizan herramientas de comunicación e información en las que la tecnología desempeña un papel crucial en la expansión y la reconceptualización de las experiencias de aprendizaje del estudiante. En este artículo se revisa el resultado de un curso innovador que se ofreció en cuatro universidades de tres países: Canadá, Estados Unidos y México. Los objetivos del curso se centraron en ampliar la comprensión de los pueblos indígenas y no indígenas, en particular en relación con la identidad. Esto alentó a los estudiantes a reflexionar sobre su propia identidad, a la vez que mejoraban sus habilidades del inglés de una manera interactiva y experimental, logrando así mejorar su competencia intercultural
English abstract New learning environments with communication and information tools are increasingly accessible with technology playing a crucial role in expanding and reconceptualizing student learning ex- periences. This paper reviews the outcome of an innovative course offered by four universities in three countries: Canada, the United States, and Mexico. Course objectives focused on broadening the understanding of indigenous and non-indigenous peoples primarily in relation to identity as it encouraged students to reflect on their own identity while improving their English skills in an interactive and experiential manner and thus enhancing their intercultural competence
Disciplines: Educación,
Bibliotecología y ciencia de la información,
Antropología
Keyword: Pedagogía,
Tecnología de la información,
Etnología y antropología social,
Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC),
Profesores,
Aprendizaje experiencial,
Interculturalidad,
Identidad,
Pueblos indígenas,
México,
Canadá,
Estados Unidos de América
Full text: Texto completo (Ver PDF)