Analysis of Documents Published in Scopus Database on Foreign Language Learning Through Mobile Learning: A Content Analysis



Document title: Analysis of Documents Published in Scopus Database on Foreign Language Learning Through Mobile Learning: A Content Analysis
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514433
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
Institutions: 1Near East University, Mersin. Turquía
2University of Kyrenia, Kyrenia. Chipre
Year:
Volumen: 19
Pages: 99-107
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El objetivo de este estudio es identificar las tendencias recientes sobre la enseñanza de lenguas extranjeras con el uso de dispositivos móviles. Se trata de un análisis documental y de contenido dentro de la metodología de la investigación cualitativa. La búsqueda se realizó en la base de datos de Scopus con las palabras clave “enseñanza con dispositivos móviles” y “aprendizaje de lenguas extranjeras” en documentos publicados entre el 2005 y el 2017. El análisis de los documentos se hizo de acuerdo a su distribución por años, materias, tipo, país/región, y universidades de los autores. Los resultados revelan que este tipo de análisis tiene importancia para la enseñanza de lenguas extranjeras con el uso de dispositivos móviles
English abstract The purpose of this study is to determine the recent trends in foreign language learning through mobile learning. The study was conducted employing document analysis and related content analysis among the qualitative research methodology. Through the search conducted on Scopus database with the key words “mobile learning and foreign language learning”, the study is based on the analysis of the documents published between the years 2005 and 2017; their distribution took place by years, subject areas, document types, country/regions, and the affiliated universities of the authors. The varied findings revealed that the analysis of the studies published on Scopus database was important in terms of content for the significance of foreign language learning through mobile learning
Disciplines: Educación
Keyword: Didáctica,
Análisis de contenido,
Dispositivos móviles,
Enseñanza de lenguas extranjeras,
Lengua extranjera
Keyword: Didactics,
Content analysis,
Foreign language,
Foreign language teaching,
Mobile learning
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)