A Basis for the Design of a Curriculum Incorporating Music and Drama in Children's English Language Instruction



Document title: A Basis for the Design of a Curriculum Incorporating Music and Drama in Children's English Language Instruction
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514425
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de La Sabana, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 19
Number: 2
Pages: 203-223
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El presente artículo presenta el fundamento para el diseño de un programa curricular para el aprendizaje del inglés que integra la música y el arte dramático como vehículos de aprendizaje. Dicho programa, además de propiciar un trabajo interdisciplinario, busca mejorar el nivel de lengua requerido por un grupo de niños participantes de los cursos de un programa de extensión. El programa no solo innova el tipo de cursos de inglés para niños -música y arte dramático- sino que promueve el aprendizaje significativo y crea en los infantes una actitud positiva que promueve un alto nivel de interés en el aprendizaje del idioma extranjero. Además de presentar las bases de la estructura curricular, el artículo también menciona múltiples beneficios al integrar la música y el arte dramático como medios de enseñanza de una lengua extranjera
English abstract This article presents the foundations to design a curriculum that integrates music and drama as strategies for the teaching of English as a foreign language. Besides promoting interdisciplinarity, this curriculum seeks to improve the language level of those children attending continuing educational programs at any higher education institution. The interdisciplinary curriculum not only innovates the offer of English courses for children-music and drama-but also promotes meaningful learning and creates a positive attitude in children so that a high degree of interest in learning a foreign language exists. The article, besides explaining the basis for curriculum design, highlights the advantages of integrating music and drama as a medium for the teaching of a foreign language
Disciplines: Educación
Keyword: Currículo,
Arte dramático,
Diseño curricular,
Interdisciplinariedad,
Metodologías de aprendizaje,
Música
Keyword: Curriculum,
Curriculum design,
Drama,
English as a foreign language,
Interdisciplinary,
Learning methodologies,
Music
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)