Capture of events MIDI in parallel with FPGAs'



Document title: Capture of events MIDI in parallel with FPGAs'
Journal: Journal of applied research and technology
Database: PERIÓDICA
System number: 000238815
ISSN: 1665-6423
Authors: 1
Institutions: 1Instituto Politécnico Nacional, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: Dic
Volumen: 2
Number: 3
Pages: 216-223
Country: México
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract El proyecto consiste en diseñar, en un sistema FPGA, una memoria dinámica especial llamada MCS-S (MIDI Capture System-Segmented) para capturar, en tiempo real y en forma paralela, datos musicales que provienen de un conjunto de instrumentos mientras tocan en una orquesta, y obtener su partitura. Dentro del sistema, cada segmento de memoria almacena las notas que corresponden a cada instrumento. El control del sistema prepara automáticamente las celdas de memoria necesarias para cada instrumento e inserta de forma paralela nuevas notas para cada segmento. Los componentes electrónicos del sistema están programados en VHDL para después realizar la implementación en FPGA
English abstract The project consists on designing, in FPGA system, a special dynamic memory MCS-S (MIDI Capture System-Segmented) to capture, in real time and in parallel form, musical data that come from a group of instruments while they play in an orchestra, as well as to obtain their score. Inside the system, each single memory segment stores the notes corresponding to each instrument. The control system prepares automatically the necessary memory cells for each instrument and inserts new notes in each segment in parallel form. The electronic components of this system are programmed in VHDL, to carry out later the implementation in FPGA
Disciplines: Ingeniería
Keyword: Ingeniería electrónica,
Memoria,
Tiempo real,
Instrumentos musicales
Keyword: Engineering,
Electronic engineering,
Memory,
Real time,
Musical instruments
Full text: Texto completo (Ver PDF)