Optimization of channel profit for deteriorating items under permissible delay in payments when end demand is price sensitive



Document title: Optimization of channel profit for deteriorating items under permissible delay in payments when end demand is price sensitive
Journal: Investigación operacional
Database: PERIÓDICA
System number: 000379160
ISSN: 0257-4306
Authors: 1
2
2
Institutions: 1University of Delhi, Department of Operational Research, Delhi, Haryana. India
2Gujarat University, Departamento de Matemáticas, Ahmedabad, Gujarat. India
Year:
Volumen: 28
Number: 2
Pages: 158-170
Country: Cuba
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este trabajo considera el deterioro del canal vendedor-comprador para artículos deteriorables en los que la tasa de demanda es expresada como una función del precio y el vendedor puede ofrecer un periodo de crédito al comprador. Nosotros determinamos un largo del ciclo óptimo y el precio unitario de venta es cargado al comprador y el largo del periodo de crédito óptimo ofertado por el vendedor, el que maximiza conjuntamente el canal de ganancias y el largo del periodo de crédito ofertado por el vendedor. La solución numérica del modelo es obtenida y la sensibilidad de los parámetros del modelo es examinada también
English abstract This paper considers the seller - buyer ch annel for deteriorating items in which the demand rate is expressed as a function of price and the seller may offer the credit period to the buyer. We determine the optimal cycl e length and unit-selling price charged by the buyer and optimal per unit price and the length of credit period offered by the seller, which jointly maximizes the channel profit. The numerical solution of the model is obtained and the sensitivity of the parameters involved in the model is also examined
Disciplines: Matemáticas,
Administración y contaduría
Keyword: Matemáticas aplicadas,
Mercadotecnia,
Modelos matemáticos,
Crédito
Keyword: Mathematics,
Management and accounting,
Applied mathematics,
Marketing,
Mathematical models,
Credit
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