Toys as teaching tools in engineering: the case of Slinky



Document title: Toys as teaching tools in engineering: the case of Slinky
Journal: Ingeniería y competitividad
Database: PERIÓDICA
System number: 000420264
ISSN: 0123-3033
Authors: 1
Institutions: 1Universidad del Valle, Escuela de Ingeniería Química, Cali, Valle del Cauca. Colombia
Year:
Volumen: 17
Number: 2
Pages: 111-122
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, descriptivo
Spanish abstract Aunque no tan explotados educacionalmente hoy en día como debiera ser, los juguetes resultan recursos muy útiles en cursos de ciencias e ingenierías. Un juguete ampliamente conocido, el Slinky® , es utilizado en el presente artículo para explicar de manera sencilla importantes principios físicos y mostrar como ellos han sido aplicados en desarrollos científicos y tecnológicos
English abstract Though not so much nowadays educationally exploited as it should be, toys are very useful resources in courses in science and engineering. A widely known toy, the Slinky® , is used through this article to explain in a simple way important physical principles and to show how they have been applied for scientific and technological developments
Disciplines: Ingeniería,
Educación
Keyword: Didáctica,
Ingeniería química,
Enseñanza de la química,
Juguetes,
Modelos de simulación,
Transferencia de calor,
Ondas
Keyword: Didactics,
Chemical engineering,
Chemistry teaching,
Toys,
Simulation models,
Heat transfer,
Waves
Full text: Texto completo (Ver PDF)