Can We Praxize Second Language Teacher Education? An Invitation to Join a Collective, Collaborative Challenge



Document title: Can We Praxize Second Language Teacher Education? An Invitation to Join a Collective, Collaborative Challenge
Journal: Ikala revista de lenguaje y cultura
Database: CLASE
System number: 000298330
ISSN: 0123-3432
Authors: 1
Institutions: 1University of New Hampshire, Durham, New Hampshire. Estados Unidos de América
Year:
Season: May-Ago
Volumen: 14
Number: 22
Pages: 125-150
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract El objetivo de este artículo es iniciar una conversación sobre cómo podemos convertir la praxis, o “praxisización”, es decir, la promoción y el sostenimiento de una constante relación dialógica entre teoría y práctica, en un componente integral de la formación de maestros de segundas lenguas. Este proyecto se inscribe en teorías y enfoques críticos socioculturales de la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas, y exige, de los formadores de formadores y de los profesores en formación, el planteamiento de interrogantes activos, participativos y colaborativos, a través de los múltiples niveles y etapas del proceso de los profesores aprendices, desde los semestres iniciales hasta la práctica docente y etapas posteriores. Se incluyen ejemplos de praxis/praxisización, así como algunos de los retos que este trabajo implica
English abstract The purpose of this essay is to begin a conversation on how we might make praxis, or “praxizing,” i.e., fostering and sustaining an ongoing dialogical relationship between theory and practice, an integral part of second language teacher education. This project is firmly located in critical sociocultural theories of, and approaches to, language learning and teaching, and requires active, participatory and collaborative inquiries by teacher educators and teacher learners across the multiple levels and stages of teacher learning from entry level courses to teaching practica and beyond. Examples of praxis/praxizing are included as well as some of the challenges to doing this work
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Colombia,
Formación de profesores,
Praxis,
Lenguas extranjeras
Full text: Texto completo (Ver PDF)