The Relationship Between Cognitive Styles and Young Adult Learners’ Preferences for Written Corrective Feedback



Document title: The Relationship Between Cognitive Styles and Young Adult Learners’ Preferences for Written Corrective Feedback
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000524340
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
1
Institutions: 1Islamic Azad University, Sanandaj. Irán
Year:
Volumen: 24
Number: 2
Pages: 11-34
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este estudio investiga la relación entre los estilos cognitivos de los estudiantes y sus preferencias respecto al tipo y frecuencia de la retroalimentación correctiva escrita, así como la corrección de distintos tipos de errores. Los datos se obtuvieron de 60 estudiantes de inglés como lengua extranjera en niveles intermedio e intermedio-superior. Los instrumentos de recolección de datos incluyen el cuestionario de estilos de aprendizaje de Ehrman y Leaver y un cuestionario diseñado por Amrhein y Nassaji (2010). Los resultados muestran que existe una acentuada relación entre los estilos cognitivos de los estudiantes y sus preferencias por un tipo particular de retroalimentación correctiva escrita y la forma como se corrigen distintos errores. Sin embargo, la relación entre los estilos cognitivos y la frecuencia de la retroalimentación no es significativa
English abstract This study aimed to investigate the relationship between learners’ cognitive styles and their preferences for different types and frequencies of written corrective feedback and for different types of errors to be corrected. Data were collected from 60 English as a foreign language learners at intermediate and upper-intermediate levels. The instruments included the Ehrman and Leaver Learning Styles Questionnaire, and a questionnaire constructed by Amrhein and Nassaji (2010). The results indicated that there is a strong relationship between learners’ cognitive styles and their preferences for a particular type of written corrective feedback and for different types of errors to be corrected; but there is no significant relationship between cognitive styles and learners’ preferences for frequencies of written corrective feedback
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Enseñanza del inglés,
Estudiantes,
Estilos cognitivos,
Lenguas extranjeras,
Jóvenes
Full text: https://biblat.unam.mx/hevila/How/2017/vol24/no2/1.pdf