Collaborative Work and Language Learners’ Identities When Editing Academic Texts



Document title: Collaborative Work and Language Learners’ Identities When Editing Academic Texts
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000524374
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad El Bosque, Bogotá. Colombia
Year:
Volumen: 23
Number: 2
Pages: 58-74
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este artículo presenta un estudio de caso cualitativo con tres grupos de estudiantes de licenciatura en educación bilingüe de una universidad privada en Colombia. A cada grupo se le asignó un tutor durante un semestre y se le solicitó trabajo colaborativo para la edición de un proyecto de grado usando un corpus. Los estudiantes escribieron diarios y participaron en entrevistas sobre su experiencia, mientras que los docentes escribieron diarios para describir e interpretar sus observaciones del proceso. Los resultados develaron las identidades de los estudiantes que emergieron a partir de su dinámica de grupo y sus percepciones del proceso de edición de manera colaborativa
English abstract This paper presents a qualitative case study that involved three groups of English as a foreign language pre-service teachers at a Colombian private university. Each group attended tutoring sessions during an academic semester. Along these sessions, students were asked to work collaboratively in the editing process of some chapters of their thesis project through a corpus interface. Students wrote journals and participated in interviews about their experiences. Teachers also wrote journal entries to describe and interpret their observations from the meetings. Findings reveal the participants’ identities that emerged from their group dynamics and their insights about their collaborative process when editing academic texts
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Colombia,
Trabajo colaborativo,
Identidad,
Edición de textos,
Textos académicos,
Aprendizaje de idiomas
Full text: https://biblat.unam.mx/hevila/How/2016/vol23/no2/3.pdf