Identifying Language Learning Strategies: An Exploratory Study



Document title: Identifying Language Learning Strategies: An Exploratory Study
Journal: Gist (Bogotá)
Database: CLASE
System number: 000374051
ISSN: 1692-5777
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Antioquia, Escuela de Idiomas, Medellín, Antioquia. Colombia
Year:
Season: Nov
Volumen: 4
Number: 1
Pages: 94-106
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, descriptivo
Spanish abstract Este es un estudio etnográfico de pequeña escala e inductivo cuyo objetivo es explorar las estrategias de aprendizaje usadas por los estudiantes de diferentes lenguas en un programa de idiomas a nivel universitario. Estudiantes de inglés, francés, portugués, chino mandarín, japonés, italiano, y alemán participan en el estudio. Tres instrumentos son usados para recolectar información: una encuesta abierta, una serie de observaciones de clase, y una entrevista semi-estructurada. Los estudiantes reportan el uso de varias estrategias para el aprendizaje de gramática, lectura, habla, y escucha
English abstract This is a small scale, inductive, ethnographic study whose objective is to explore the language learning strategies used by the students of different languages at a language program at the university level. Students of English, French, Portuguese, Mandarin Chinese, Japanese, Italian, and German participate in the study. Three instruments are used to gather data: an open-ended questionnaire, a series of lesson observations, and a semi-structured interview. The students report the use of several strategies for the learning of grammar, reading, speaking, writing, and listening
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística
Keyword: Educación superior,
Sociolingüística,
Didáctica,
Educación bilingüe,
Estrategias de aprendizaje,
Estudiantes,
Lectura,
Escritura,
Habla,
Competencias comunicativas,
Enseñanza de idiomas
Full text: Texto completo (Ver PDF)