Journal: | Gist (Bogotá) |
Database: | CLASE |
System number: | 000369585 |
ISSN: | 1692-5777 |
Authors: | Gama Rojas, Claudia1 Fernández Uribe, Cristina2 |
Institutions: | 1Colegio Nueva Granada, Bogotá. Colombia 2Michigan State University, East Lansing, Michigan. Estados Unidos de América |
Year: | 2009 |
Season: | Nov |
Volumen: | 3 |
Pages: | 74-89 |
Country: | Colombia |
Language: | Inglés |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado |
Spanish abstract | Este manuscrito comparte los resultados de un estudio sobre los beneficios que un programa de educación experiencial les otorga a estudiantes de grados pre-escolar a bachillerato. El estudio fue realizado en un colegio bilingüe, de estilo norteamericano, localizado en Colombia, Sur América. La investigación fue basada en las experiencias obtenidas a través de la coordinación e implementación de un programa de educación experiencial durante el período escolar 2008–2009. Los resultados se refieren a educación experiencial como una filosofía educativa |
English abstract | This paper shares the results of a study on the benefits which an experiential education program has on students in the K-12 range. The study was carried out at a bilingual North American-style college preparatory school located in Colombia, South America. Research was based on experiences obtained through the coordination and implementation of an experiential education program during the 2008-09 school year. The findings deal with experiential education as a pedagogical philosophy |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Historia y filosofía de la educación, Psicología educativa, Educación experiencial, Interacción social, Bienestar, Habilidades, Viajes de estudio |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |