Análisis del consumo: una perspectiva psicoanalítica



Document title: Análisis del consumo: una perspectiva psicoanalítica
Journal: Emprendedores
Database: CLASE
System number: 000392315
ISSN: 0187-7828
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Contaduría y Administración, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: May-Jun
Number: 147
Pages: 21-25
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
Spanish abstract Adquirir un bien es producto del sentimiento de carencia de algo, luego entonces, ese bien o satisfactor hará las veces de liberador temporal de la carencia y le dará cauce a ésta
Disciplines: Administración y contaduría,
Psicología
Keyword: Mercadotecnia,
Psicoanálisis,
Psicología social,
Consumo,
Análisis del consumo,
Adquisición de bienes,
Carencias,
Satisfactores,
Consumidores,
Comportamiento del consumidor,
Patrones de consumo
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).