Narrativas transmedia en el aula de clase: reconocimiento, disputa y construcción permanente



Document title: Narrativas transmedia en el aula de clase: reconocimiento, disputa y construcción permanente
Journal: Educación y ciudad
Database: CLASE
System number: 000487282
ISSN: 0123-0425
Authors: 1
Institutions: 1Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Number: 35
Pages: 179-188
Country: Colombia
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract En el presente artículo se establece una relación entre elementos característicos de las narrativas transmedia: apertura y expansión; acciones de productores y audiencias; y heterogeneidad entre el público; además del lugar del marketing y la información, con alternativas de transformación de la escuela tradicional, desde enfoques como: las aulas virtuales, la clase invertida, el Diseño Universal de Aprendizaje (DUA) y la alfabetización mediática
English abstract This article establishes a relationship among characteristic elements of the transmedia narratives: opening and expansion; actions of producers and audiences; and public heterogeneity; besides the place of marketing and information, with alternatives of the traditional school transformation, from approaches such as: virtual classrooms, flipped class, the Universal Design of Learning (UDA) and literacy media
Portuguese abstract This article establishes a relationship among characteristic elements of the transmedia narratives: opening and expansion; actions of producers and audiences; and public heterogeneity; besides the place of marketing and information, with alternatives of the traditional school transformation, from approaches such as: virtual classrooms, flipped class, the Universal Design of Learning (UDA) and literacy media
Disciplines: Educación
Keyword: Didáctica,
Narrativa transmedia,
Prosumidores,
Alfabetización mediática,
Aula invertida,
Aprendizaje
Full text: Texto completo (Ver HTML)