Journal: | Educación y ciudad |
Database: | CLASE |
System number: | 000487282 |
ISSN: | 0123-0425 |
Authors: | Ortiz Morales, Ferley1 |
Institutions: | 1Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico, Bogotá. Colombia |
Year: | 2018 |
Season: | Jul-Dic |
Number: | 35 |
Pages: | 179-188 |
Country: | Colombia |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En el presente artículo se establece una relación entre elementos característicos de las narrativas transmedia: apertura y expansión; acciones de productores y audiencias; y heterogeneidad entre el público; además del lugar del marketing y la información, con alternativas de transformación de la escuela tradicional, desde enfoques como: las aulas virtuales, la clase invertida, el Diseño Universal de Aprendizaje (DUA) y la alfabetización mediática |
English abstract | This article establishes a relationship among characteristic elements of the transmedia narratives: opening and expansion; actions of producers and audiences; and public heterogeneity; besides the place of marketing and information, with alternatives of the traditional school transformation, from approaches such as: virtual classrooms, flipped class, the Universal Design of Learning (UDA) and literacy media |
Portuguese abstract | This article establishes a relationship among characteristic elements of the transmedia narratives: opening and expansion; actions of producers and audiences; and public heterogeneity; besides the place of marketing and information, with alternatives of the traditional school transformation, from approaches such as: virtual classrooms, flipped class, the Universal Design of Learning (UDA) and literacy media |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Didáctica, Narrativa transmedia, Prosumidores, Alfabetización mediática, Aula invertida, Aprendizaje |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |