Journal: | Educación matemática |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000343828 |
ISSN: | 0187-8298 |
Authors: | Pérez Juárez, Angel1 |
Institutions: | 1Universidad Autónoma de la Ciudad de México, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2010 |
Season: | Dic |
Volumen: | 22 |
Number: | 3 |
Pages: | 143-148 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado |
Spanish abstract | Se demuestra la condición de ortogonalidad entre dos rectas sin usar funciones trigonométricas. La alternativa es plantear una ecuación de segundo grado y recurrir a las propiedades de estas ecuaciones, tales como la relación entre el número de soluciones y el signo del discriminante de la ecuación cuadrática. Esta manera de resolver el problema de ortogonalidad entre rectas nos muestra, de paso, la utilidad de algunas propiedades de un polinomio cuadrático |
English abstract | A proof of the orthogonality condition between two lines without using trigonometric functions is presented. The alternative proof consists in developing a second degree equation and working with quadratic equations properties, such as the relationship between the number of solutions and the discriminant sign. This approach shows as well the usefulness of some of the properties of a quadratic polynomial |
Disciplines: | Educación, Matemáticas |
Keyword: | Matemáticas aplicadas, Ortogonalidad, Ecuaciones, Recta |
Keyword: | Education, Mathematics, Applied mathematics, Orthogonality, Equations, Straight line |
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