Las representaciones geométricas como un medio para cerrar la brecha entre la aritmética y el álgebra



Document title: Las representaciones geométricas como un medio para cerrar la brecha entre la aritmética y el álgebra
Journal: Educación matemática
Database: PERIÓDICA
System number: 000174476
ISSN: 0187-8298
Authors: 1
Institutions: 1Arizona State University, Curriculum & Instruction, Tempe, Arizona. Estados Unidos de América
Year:
Season: Dic
Volumen: 11
Number: 3
Pages: 69-78
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Disciplines: Educación
Keyword: Educación media y media superior,
Enseñanza de las matemáticas,
Aritmética,
Algebra,
Representación geométrica,
Razonamiento matemático
Keyword: Education,
Secondary education,
Mathematics education,
Arithmetics,
Algebra,
Geometric representations,
Mathematical reasoning
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).