La identidad de la educación infantil



Document title: La identidad de la educación infantil
Journal: Educacao (Santa Maria)
Database: CLASE
System number: 000390589
ISSN: 0101-9031
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Pública de Navarra, Pamplona, Navarra. España
Year:
Season: Ene-Abr
Volumen: 35
Number: 1
Pages: 15-24
Country: Brasil
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este artículo supone una reflexión sobre las características que dan identidad propia a la Educación Infantil. Analiza las circunstancias sociales, culturales, económicas y políticas de la Educación Infantil, fundamentalmente, en el Estado Español; y reflexiona sobre los riesgos que, a nivel internacional, evitan desvelar y practicar las propiedades genuinas y originales de la Educación Infantil de los 0 a los 6 años de edad
English abstract This article aims a reflection about the characteristics which give self-identity to Childhood Education. It analyses the social, cultural, economical and political circumstances of Childhood Education, mainly in the Spanish State; and it reflects about the risks that, in an international level, avoid revealing and practicing the genuine and original proprieties of Childhood Education from 0 to 6 years old
Disciplines: Educación,
Sociología,
Derecho
Keyword: Educación preescolar,
Desarrollo social,
Derecho social,
Educación Infantil,
Identidad,
Riesgos,
Imagen,
Derechos de los niños,
Infantes,
Niños,
España
Full text: Texto completo (Ver HTML)