Aportes del psicodrama al campo de la formación



Document title: Aportes del psicodrama al campo de la formación
Journal: DIDAC
Database: CLASE
System number: 000516079
ISSN: 0185-3872
Authors:
Year:
Season: Jul-Dic
Number: 70
Pages: 29-34
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El propósito de este trabajo es dar a conocer una praxis que involucra el trabajo con las emociones, lo lúdico-expresivo y el cuerpo en formación. Se trata del psicodrama grupal de la multiplicidad. Lo caracterizaremos. Ilustraremos algunos modos de utilizarlo actualmente, a partir de la descripción de cuatro tipos de dispositivos de formación en los que ha participado la autora: formación de adolescentes en la escuela media, de docentes, de pedagogos y de profesionales de la salud. Concluiremos con los aportes del psicodrama a la formación
English abstract The purpose of this work is to present a praxis that involves working with emotions, with the playful-expressive and with the body, in adult education. This praxis is the group psychodrama of multiplicity. We will characterize it. We will illustrate some of the ways in which psychodrama is currently used, through the description of four different types of training devices in which the author has participated: training of adolescents in the middle school, training of teachers, pedagogues and health professionals. We will conclude with the major contributions of psychodrama to the field of adult education
Disciplines: Educación
Keyword: Psicodrama,
Formación,
Cuerpo,
Emociones,
Juego,
Pedagogía
Full text: http://revistas.ibero.mx/didac/uploads/volumenes/25/pdf/DIDAC_70_7JUNIO_web_27sept.pdf