Journal: | Deporvida |
Database: | CLASE |
System number: | 000517462 |
ISSN: | 1819-4028 |
Authors: | Rodríguez Verdura, Heriberto1 Lara Caveda, Denis1 León Vázquez, Luis Leonardo1 |
Institutions: | 1Universidad de Sancti Spíritus "José Martí Pérez", Sancti Spíritus. Cuba |
Year: | 2020 |
Season: | Ene-Mar |
Volumen: | 18 |
Number: | 47 |
Pages: | 135-144 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Artículo derivado de una investigación que tiene el propósito de socializar las acciones teórico-metodológicas que fueron implementadas para la perfección del proceso de iniciación deportiva escolar en la provincia de Sancti Spíritus durante el ciclo 2016-2020. Para la realización de la misma se emplearon métodos teóricos como inducción-deducción, históricológico y modelación. Del nivel empírico se utilizó la revisión de documentos y como técnica la entrevista. La población del estudio la conforman principiantes y sus familiares representantes, profesores deportivos y de Educación Física, y directivos. Los resultados obtenidos validan la pertinencia de este proyecto, así como la necesidad de su continuidad |
English abstract | This article results from research to socialize the theoretical-methodological actions implemented to improve the school sports initiation process in Sancti Spiritus from 2016-2020. The following theoretical methods were used: induction-deduction, historic-logical, and modeling. The empirical used were: documents review, and the interview as a technique. The sample was constituted by the beginners and their representative families, sports and Physical Education teachers, and managers. The results obtained stated the feasibility of the project and the need for its continuity |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación física, Enseñanza-aprendizaje, Iniciación deportiva, Sancti Spíritus, Cuba |
Keyword: | Physical education, Teaching-learnng, Sports initiation, Sancti Spiritus, Cuba |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |