Journal: | Cuadernos de economía (Bogotá) |
Database: | CLASE |
System number: | 000298553 |
ISSN: | 0121-4772 |
Authors: | Torres Núñez, Viviana Luz1 García Molina, Mario2 |
Institutions: | 1Alcaldía Mayor de Bogotá, Secretaría Distrital de Planeación, Bogotá. Colombia 2Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Bogotá. Colombia |
Year: | 2008 |
Season: | Jul-Dic |
Volumen: | 27 |
Number: | 49 |
Pages: | 131-154 |
Country: | Colombia |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | El presente trabajo identifica la población que asiste a la educación pública en los niveles de preescolar, primaria, secundaria y media en Bogotá desde dos perspectivas: la geográfica, que contrasta los porcentajes de pobreza por localidad frente a la asistencia a la educación pública y privada; y la perspectiva individual, que estima los criterios de equidad horizontal y vertical sobre la población entre 5 y 17 años con ingreso per cápita estimado |
English abstract | This study identifies the population attending preschool, primary, intermediate, and secondary public schools in Bogotá under two approaches: one geographical, contrasting the percentages of poverty by locality with the percentages of students in public and private schools, and the other individual, estimating horizontal and vertical equality criteria for the population of 5-17 years of age with estimated per capita income |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Sistemas educativos, Colombia, Educación, Equidad, Pobreza, Estudiantes |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |