Revisiting the teaching of listening comprehension to interpreters-to-be at the University of Cienfuegos



Document title: Revisiting the teaching of listening comprehension to interpreters-to-be at the University of Cienfuegos
Journal: Conrado
Database: CLASE
System number: 000505740
ISSN: 1990-8644
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Cienfuegos "Carlos Rafael Rodríguez", Cienfuegos. Cuba
Year:
Volumen: 15
Country: Cuba
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract La enseñanza de la comprensión auditiva en lenguas extranjeras ha sido objeto de investigación en los últimos veinte años. Sin embargo, el estudio de esta habilidad desde una perspectiva profesional para los intérpretes no es ampliamente abordada en la literatura. Este estudio establece algunas implicaciones pedagógicas para el desarrollo de la comprensión auditiva en función de la interpretación. Además, describe los resultados de una investigación realizada en la Universidad de Cienfuegos, dirigida a proporcionar a los profesores un modelo didáctico para el tratamiento de la comprensión auditiva con este fin profesional. Esta investigación fue parte de un programa doctoral en pedagogía conducido por su autor
English abstract Teaching listening comprehension in a foreign language has been a research focus in the last twenty years. However, studying this language skill to enhance the development of a professional skill in interpreters is not widely found in literature. This study establishes some pedagogical implications for the development of listening for interpreting purposes. It describes the results of a research conducted at the University of Cienfuegos, aiming at providing professors with a didactic overview of how listening comprehension could be developed with a specific purpose. This research was part of a doctorate program in Teaching conducted by the author
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Didáctica,
Investigación educativa,
Educación superior,
Universidad de Cienfuegos,
Docentes,
Comprensión auditiva,
Intérpretes,
Cuba
Keyword: Pedagogy,
Didactics,
Educational research,
Higher Education,
University of Cienfuegos,
Teachers,
Listening comprehension,
Interpreters,
Cuba
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)