Journal: | Conrado |
Database: | CLASE |
System number: | 000484952 |
ISSN: | 1990-8644 |
Authors: | Cruz Cabrera, Francisco1 Lorenzo Fernández, Yunaysis1 Hernández Pina, Angel de Jesús1 |
Institutions: | 1Universidad de Ciego de Avila "Máximo Gómez Báez", Ciego de Avila. Cuba |
Year: | 2019 |
Volumen: | 15 |
Number: | 70 |
Pages: | 67-73 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | La formación de un profesional integral se erige como política de la Educación Superior Cubana. En función de lograr esta formación integral, el Colectivo Pedagógico de Año constituye el nivel académico donde se concreta la labor educativa, desde la in-tegración de los diferentes agentes formativos me-diante la Estrategia Educativa. En la misma participa el Profesor Principal de Año como guía del estudian-te, mediante acciones educativas personalizadas. El presente trabajo persigue como objetivo valorar la influencia de la obra de Vigotsky en el desarrollo de la labor del Profesor Principal de Año en el Colectivo Pedagógico, como uno de los sustentos teóricos ne-cesarios de este proceso |
English abstract | The formation of an integral professional is conside-red as a politics of the Cuban Higher Education. In terms of getting this integral formation, the pedago-gical staff of the year is the academic level in which the educative work is totally achieved, taking into ac-count the integration of the different formative agents through the educative strategy in which the principal professor of the year takes part as a guide of the stu-dent by using personalized educative actions. The objective of the present research work is to value the influence of Vigotsky ́s work in the development of the principal profesor`s role within the pedagogical staff, as one of the theoretical aspects that are ne-cessary for this process |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Formación docente, Vigotsky, Lev Semenovich, Formación integral, Educación superior, Cuba |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |