Journal: | Conrado |
Database: | CLASE |
System number: | 000507905 |
ISSN: | 1990-8644 |
Authors: | del Cristo Sosa, Yudith1 Rodríguez Álvarez, Maidelys1 Sobrino Pontigo, Elena1 |
Institutions: | 1Universidad de Sancti Spíritus "José Martí Pérez", Sancti Spíritus. Cuba |
Year: | 2020 |
Season: | Jul-Ago |
Volumen: | 16 |
Number: | 75 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | La primera infancia tiene gran significación, por ser en esta etapa donde se crean las premisas generales del desarrollo de la personalidad del individuo. Para su atención se requiere de un profesional con una adecuada orientación hacia la profesión que se destaque por su creatividad, de manera que pueda dirigir el proceso educativo en estas edades de 0-6 años. En el presente trabajo se hace referencia a aspectos vinculados con los fundamentos teóricos y metodológicos acerca de la orientación profesional pedagógica como premisa del modo de actuación creativo de estos profesionales |
English abstract | Early childhood has great significance, because it is at this stage that the general premises of the development of the personality of the individual are created. For your attention you need a professional with an appropriate orientation towards the profession that stands out for its creativity, so that they can direct the educational process in these ages of 0-6 years. In the present work, reference is made to aspects related to the theoretical and methodological foundations of pedagogical professional orientation and the creative activity of early childhood professionals |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Educación básica, Sistemas educativos, Didáctica, Orientación vocacional, Docentes, Creatividad, Modo de actuación creativo, Orientación profesional, Primera infancia |
Keyword: | Pedagogy, Basic education, Educational systems, Didactics, Vocational orientation, Teachers, Mode of creative action, Professional orientation, Early childhood |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |