Journal: | Conrado |
Database: | CLASE |
System number: | 000471269 |
ISSN: | 1990-8644 |
Authors: | Tumbaco Castro, Angélica Mercedes1 Pavón Brito, Christian Antonio1 Acosta Chávez, Tannia Gabriela2 |
Institutions: | 1Universidad de Guayaquil, Guayaquil, Guayas. Ecuador 2Universidad Agraria del Ecuador, Guayaquil, Guayas. Ecuador |
Year: | 2018 |
Season: | Feb |
Volumen: | 14 |
Number: | 62 |
Pages: | 91-94 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Experimental |
Spanish abstract | En el presente artículo se informa sobre la influencia que ejercen las actividades lúdicas en la inteligencia creativa de los estudiantes. Se identifica la facilidad de los estudiantes para ubicarse en contextos posibles y resolverlos matemáticamente por medio de las fases de Polya, el cual concluyó que efectivamente las actividades lúdicas influyen en la inteligencia creativa en términos positivos, ya que el grupo experimental de post test presentó mayor éxito en la entelequia de escenarios posibles, facilitando la resolución de problemas matemáticos en diferentes tópicos |
English abstract | This article reports on the influence that ludic activities exert on students' creative intelligence. It identifies the ease of students to locate themselves in possible contexts and solve them mathematically through the phases of Polya, which concluded that play activities effectively influence creative intelligence in positive terms, since the experimental group of post test presented greater success in the entelechy of possible scenarios, facilitating the resolution of mathematical problems in different topics |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación básica, Psicología educativa, Actividades lúdicas, Inteligencia creativa, Polya, George, Matemáticas, Solución de problemas |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |