Journal: | Comunicación y medios |
Database: | CLASE |
System number: | 000509721 |
ISSN: | 0719-1529 |
Authors: | Pérez, Magalí Daniela1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional de Quilmes, Buenos Aires. Argentina |
Year: | 2018 |
Season: | Dic |
Volumen: | 27 |
Number: | 38 |
Country: | Chile |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | En el presente artículo, esbozamos una reflexión analítica en torno a las disputas territoriales que acontecen entre 2012 y 2015 en las secciones de los comentarios de los blogs argentinos Tod@s y Boquitas pintadas, donde se abordan temáticas de diversidad sexo-genérica. Realizamos una aproximación teórico-conceptual desde los estudios culturales latinoamericanos y los estudios de Internet con una perspectiva feminista y queer. Nos extendemos sobre un corpus de 5.095 comentarios que analizamos con una estrategia metodológica principalmente cualitativa para indagar sobre los sentidos sobre las apropiaciones espaciales y las disputas por los sentidos de pertenencia de los usuarios respecto a estos blogs |
English abstract | In this article, we outline an analytical reflection on the territorial disputes that take place between 2012 and 2015 in the comments sections of the Argentine blogs Tod@s and Boquitas pintadas, where sex-gender diversity issues are addressed. We conducted a theoretical-conceptual approach from Latin American cultural studies and Internet studies with a feminist and queer perspective. Our work focuses on a corpus of 5,095 comments that is analyzed with a qualitative methodological strategy. We inquire about the meanings about spatial appropriations and disputes about users’ sense of belonging with respect to these blogs |
Disciplines: | Ciencias de la comunicación |
Keyword: | Sociología de la comunicación, Comunidad LGBTI, Blogs, Discurso, Argentina, Internet |
Keyword: | Sociology of communication, Discourse, CDA, Sexual diversity, LGBTIQ, Internet |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |