Efficacy of Marketing in Innovation Processes



Document title: Efficacy of Marketing in Innovation Processes
Journal: CIMEXUS (Morelia, Mich.)
Database: CLASE
System number: 000515799
ISSN: 1870-6479
Authors: 1
2
Institutions: 1Kwara State University, Department of Business and Entrepreneurship, Ilorin, Kwara. Nigeria
2Federal University of Agriculture, Department of Business Administration, Abeokuta. Nigeria
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 16
Number: 1
Pages: 121-142
Country: México
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, analítico
Spanish abstract La responsabilidad de la gestión de la innovación se ha dispersado entre muchas partes interesadas, lo que refleja la naturaleza entrelazada de los procesos de innovación contemporáneos en marketing. Los objetivos del estudio fueron examinar la relación entre INI (internacionalización en red e innovación) y el desempeño de la empresa, para determinar en qué medida el marketing afecta a la información en los procesos de innovación y también para investigar la relación entre la orientación al mercado y la innovación del producto. Esta investigación empleó un diseño de investigación de encuestas. Para este estudio se utilizó el método principal de recopilación de datos, que incluye herramientas de entrevistas y cuestionarios para recopilar datos relevantes. 172 empleados de diez empresas innovadoras multinacionales fueron seleccionados para el estudio. Se utilizó un tamaño de muestra de 120 encuestados para realizar la investigación. El investigador adoptó el muestreo estratificado y el muestreo intencional para seleccionar a los encuestados del estudio. Se utilizó el Alpha de Cronbach para evaluar la fiabilidad de los datos. El estudio descubrió que existe una relación significativa entre INI (redes de internacionalización e innovación) y el desempeño de la empresa. También se observó que existía una relación significativa entre el Marketing y la fuente de información y los procesos de innovación. La investigación ha demostrado que existe una relación significativa entre la orientación al mercado y la innovación del producto. A partir de los hallazgos se concluyó que la plataforma tecnológica basada en el uso del principio de comunalidad en el desarrollo de nuevos productos, servicios y la combinación de recursos y capacidades contribuiría a desarrollar las capacidades necesarias para desarrollar soluciones integradas con exito
English abstract The responsibility for innovation management has dispersed among many innovation stakeholders reflecting the interwoven nature of contemporary innovation processes in Marketing. The objectives of the study was to examine the relationship between INI (Internationalization networking & innovativeness) and the Firm Performance, to determine the extent to which Marketing affect source of information in innovation processes and also to investigate the relationship between Market Orientation and Product Innovativeness. This research employed survey research design. Primary method of data collection was used for this study which includes interview and questionnaire tools to gather relevant data. 172 employees of ten multinational innovative firms were purposefully selected for the study. Sample size of 120 respondents was used to conduct the research. The researcher adopted Stratified sampling & Purposive sampling to select the respondents of the study. The cronbach Alpha was employed to assess the reliability of the data. The study made use of statistical tools which include: SPSS, analysis of variance (ANOVA), correlation efficient in testing hypotheses where applicable. The study found out that there exist a significance relationship between INI (Internationalization networking & innovativeness) and the Firm Performance. Also it was observed that there was a significant relationship between Marketing and source of information and innovation processes. The research has shown that there is a significant relationship between Market Orientation and Product Innovativeness. From the result of findings it was also concluded that technology platform based on using the communality principle in developing new products services and combining resources and capabilities would contribute to developing capabilities required to develop successfully integrated solutions. This empirical finding contributed to the literature of
Disciplines: Administración y contaduría,
Economía
Keyword: Mercadotecnia,
Planeación,
Empresas,
Redes de innovación,
Internacionalización,
Desempeño empresarial,
Orientación de mercado,
Innovación de productos,
Nigeria
Keyword: Marketing,
Planning,
Enterprises,
Innovation networks,
Internationalization,
Firm Performance,
Market Orientation,
Product Innovativeness,
Nigeria
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