Using content-based instruction to create a sample lesson for the english course oral communication I at the University of Costa Rica



Document title: Using content-based instruction to create a sample lesson for the english course oral communication I at the University of Costa Rica
Journal: Actualidades investigativas en educación
Database: CLASE
System number: 000346247
ISSN: 1409-4703
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Costa Rica, Escuela de Lenguas Modernas, San José. Costa Rica
Year:
Volumen: 10
Number: 2
Pages: 1-35
Country: Costa Rica
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract El principal objetivo de este artículo es presentar una lección, la cual incorpora materiales auténticos, para el curso de inglés LM-1230 Comunicación Oral I con base en los principios pedagógicos de la metodología de aprendizaje basada en contenidos (Content-Based Instruction). Esta lección ayudará a docentes principiantes quienes eventualmente impartirán cursos originados de la metodología de aprendizaje basada en contenidos a un nivel intermedio de inglés. La población meta de esta lección son estudiantes del primer curso oral de segundo año de la Carrera de Inglés en la Escuela de Lenguas Modernas de la Universidad de Costa Rica
English abstract The main objective of this article is to present a sample lesson, which incorporates authentic materials, for the English course LM-1230 Oral Communication I based on the pedagogical principles of Content-based Instruction (CBI). This sample lesson will help novice instructors who will eventually teach Content-based Instruction courses at an intermediate level of English. The target population of this sample lesson and its sample tasks consists of students who take the second-year oral course of the English Major in the School of Modern Languages at the University of Costa Rica. Throughout this course, students cover two main topics: health issues and environmental problems
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Didáctica,
Enseñanza,
Inglés,
Comunicación oral,
Planeación educativa,
Contenidos educativos,
Materiales auténticos
Full text: Texto completo (Ver PDF)