61.- |
|
|
62.- |
Does gender really matter? L2 reading in Spanish at the intermediate-level
Peart, Silvia M1; Ibarra, René2; Salazar, Hilda Y3
1United States Naval Academy, Languages and Cultures Department, Annapolis, Maryland. Estados Unidos de América; 2Campbell University, Department of Foreign Languages, Buies Creek, Carolina del Norte. Estados Unidos de América; 3Wake Technical Community College, Foreign Language and Fine Arts, Raleigh, Carolina del Norte. Estados Unidos de América
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 62 Dic, Pág. 33–62]
|
|
63.- |
|
|
64.- |
|
|
65.- |
|
|
66.- |
|
|
67.- |
|
|
68.- |
|
|
69.- |
Lee, Amy; Poch, Robert; Shaw, Marta; Williams, Rhiannon. Engaging diversity in undergraduate classrooms. A pedagogy for developing intercultural competence. San Francisco, CA: Wiley, 2012, 152 p
Angeles Delgado, Patricia1
1Universidad Nacional Autónoma de México, Centro de Enseñanza de Lenguas Extranjeras, México, Distrito Federal. México
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 62 Dic, Pág. 279–287]
|
|
70.- |
Mairal, Ricardo; Guerrero, Lilián; González Vergara, Carlos (coords.). El funcionalismo en la teoría lingüística: La Gramática del Papel y la Referencia. Introducción, avances y aplicaciones. Madrid: Akal, 2012, 352 p
Lizárraga Navarro, Glenda Zoé1
1El Colegio de México, Centro de Estudios Lingüísticos y Literarios, México, Distrito Federal. México
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 62 Dic, Pág. 263–272]
|
|
71.- |
Palancar, Enrique L.; Zavala, Roberto. (eds.). Clases léxicas, posesión y cláusulas complejas en lenguas de Mesoamérica. México: Centro de Investigaciones y Estudios Superiores en Antropología Social (ciesas), 2013, 440 p
Vázquez Rojas Maldonado, Violeta1
1El Colegio de México, Centro de Estudios Lingüísticos y Literarios, México, Distrito Federal. México
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 62 Dic, Pág. 245–261]
|
|
72.- |
|
|
73.- |
|
|
74.- |
|
|
75.- |
|
|
76.- |
|
|
77.- |
Butragueño, Pedro Martín; Barriga Villanueva, Rebecaa (dirs.). Historia sociolingüística de México. Vol. 3. Espacio, contacto y discurso político. Índices analíticos a cargo de Mary Carmen Aguilar Ruiz. México: El Colegio de México, 2014, 657 p
Islas Flores, Bianca Paola1
1Escuela de Antropología e Historia del Norte de México, Chihuahua. México
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 61 Jul, Pág. 273-281]
|
|
78.- |
Charaudeau, Patrick. Le discours politique. Les masques du pouvoir. Limoges: Éditions Lambert-Lucas, 2014, 258 p. Entre populisme et peopolisme : comment Sarkozy a gagné ! París: Vuibert, 2008. 108 p. Réflexions pour l’analyse du discours populiste. Mots. Les langages du politique, novembre 2011, 97: 101-116. La conquête du pouvoir. Opinion, persuasion, valeur. Les discours d’une nouvelle donne politique. París: L’Harmattan, 2013, 256 p
Puig, Luisa1
1Universidad Nacional Autónoma de México, Instituto de Investigaciones Filológicas, México, Distrito Federal. México
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 61 Jul, Pág. 261-270]
|
|
79.- |
|
|
80.- |
Estructura gramatical de los adjuntos
Lizárraga Navarro, Glenda Zoé1; Mora Bustos, Armando2
1El Colegio de México, Centro de Estudios Linguísticos Literarios, México, Distrito Federal. México; 2Universidad Autónoma Metropolitana, Iztapalapa, Distrito Federal. México
[ Estudios de lingüística aplicada, México, 2015 Vol. 33 Núm. 61 Jul, Pág. 225-252]
|
|