Refining speaking and listening skills using podcasts



Document title: Refining speaking and listening skills using podcasts
Journal: Enletawa
Database: CLASE
System number: 000437185
ISSN: 2011-835X
Authors: 1
Institutions: 1Fundación Universitaria Juan de Castellanos, Tunja, Boyacá. Colombia
Year:
Season: Ene-Dic
Number: 7
Pages: 9-22
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este documento presenta un estudio de caso llevado a cabo en el Colegio Andino deTunja, con los estudiantes de décimo grado. Los Podcasts fueron la herramienta para refinar las habilidadesde escucha y habla, en donde los estudiantes evidenciaron tener algunas dificultades, a la hora de tratar de entender conversaciones y de hablar acerca de diferentes temas.Esta investigación se basó en algunas encuestas y entrevistas hechas a los estudiantes, las cuales mostraron que a pesar de que los estudiantes pertenecían a una institución privada en donde el énfasis de educación era el inglés, ellos no se sentían seguros y para poder desarrollar estas habilidades. A través de los podcasts, los estudiantes se acercaron al desarrollo de estas habilidades, debido al gusto que tienen por la tecnología y porque las actividades, ejercicios talleres e inclusive los exámenes fueron diseñados y adaptados pensando en sus gustos intereses y necesidades
English abstract This paper presents, the process followed in a case study research carried out at a private school in Tunja, with the tenth grade students. Podcasts were used as a tool to refine the listening and speaking skills, where the students evidenced some difficulties at the time of understanding speeches and conversations in class, and trying to talk about different themes. This research was based on some surveys and interviews to get the students’ responses that showed that despite of attending to a private institution where its core subject was English, they did not feel confident and expressed the lack of tools to develop these skills. Through the podcasts, learners approached to the development of these skills, because of the likingthey had for technology, and also because the activities, exercises, workshops and even tests were designed and adapted bearing in mind their likes, interests and needs
Disciplines: Educación
Keyword: Educación básica,
Habilidades de escucha,
Podcast,
Educación privada,
Inglés,
Habla,
Didáctica,
Colombia
Full text: Texto completo (Ver HTML)