Intervención didáctica virtual fonemas /ʌ/, /æ/ y /a:/ del inglés



Título del documento: Intervención didáctica virtual fonemas /ʌ/, /æ/ y /a:/ del inglés
Revista: Revista lengua y cultura
Base de datos:
Número de sistema: 000586303
ISSN: 2683-2321
Autores: 1
2
2
2
2
Instituciones: 1Universidad Pedagógica Nacional 042,
2Universidad Autónoma del Carmen,
Año:
Volumen: 4
Número: 8
Paginación: 81-89
País: México
Idioma: Español
This proposal will study the training effect of perception and production of English phonemes /ʌ/, /æ/ & /aː/. The aim will be to find out if a virtual training is effective in the participants" auditory perception and verbal production when comparing their pre-test and post-test results. This research will be based on a quantitative approach, experimental design, correlational; its value is partially explanatory since it is investigated if two concepts or variables are interrelated, which certainly provides explanatory information. The population for this study will be students at the Bachelor level of the National Pedagogical University 042 Ciudad del Carmen, Campeche; Mexico. The instruments will be a pre and post-test of auditory perception and oral production. Similarly, a virtual training workshop with duration of twenty-four hours spread over three weeks will be carried out as a treatment to improve the learning of the vowel sounds proposed. The analysis technique will be the SPSS analysis software and PRAAT. The waited results will be if the students perceive and orally produce the sounds efficiently or if they continue with the transfer of their mother tongue pronunciation patterns.
Resumen en inglés This proposal will study the training effect of perception and production of English phonemes /ʌ/, /æ/ & /aː/. The aim will be to find out if a virtual training is effective in the participants" auditory perception and verbal production when comparing their pre-test and post-test results. This research will be based on a quantitative approach, experimental design, correlational; its value is partially explanatory since it is investigated if two concepts or variables are interrelated, which certainly provides explanatory information. The population for this study will be students at the Bachelor level of the National Pedagogical University 042 Ciudad del Carmen, Campeche; Mexico. The instruments will be a pre and post-test of auditory perception and oral production. Similarly, a virtual training workshop with duration of twenty-four hours spread over three weeks will be carried out as a treatment to improve the learning of the vowel sounds proposed. The analysis technique will be the SPSS analysis software and PRAAT. The waited results will be if the students perceive and orally produce the sounds efficiently or if they continue with the transfer of their mother tongue pronunciation patterns. Keywords: Phonetics, Phonology, Vowels, Virtual Training
Resumen en español Esta propuesta examinará el efecto del tratamiento de percepción auditiva y producción de los fonemas /ʌ/, /æ/ y /aː/ del idioma inglés. Lo que se espera encontrar es si una intervención didáctica virtual es eficaz en la percepción auditiva y producción verbal de los participantes al comparar los resultados del pretest y post-test. Esta investigación se basará en un enfoque cuantitativo, diseño experimental, correlacional; su valor es parcialmente explicativo puesto que se indaga acerca de si dos conceptos o variables se interrelacionan lo cual aporta información ciertamente explicativa. La población para realizar este estudio serán estudiantes de la licenciatura de la Universidad Pedagógica Nacional 042 sede Ciudad del Carmen, Campeche; México. Los instrumentos para llevar a cabo este experimento es la aplicación de un pre y post test de percepción auditiva y producción oral. De igual forma, se aplicará un taller de adiestramiento virtual con una duración de veinticuatro horas distribuidas en tres semanas como tratamiento para mejorar el aprendizaje de los sonidos vocálicos propuestos. La técnica de análisis probablemente a emplear sería: el software de análisis SPSS, PRAAT o cualquier otra que sea apropiada a la naturaleza de estudio. Los resultados que se pretenden encontrar son si los estudiantes perciben y producen oralmente de manera eficaz los sonidos antes mencionados o si continúan con la transferencia de sus patrones de pronunciación de su lengua materna.Palabras Clave: Fonética, Fonología, Vocales, Tratamiento Virtual
Palabras clave: Fonética,
Fonología,
Vocales,
Tratamiento Virtual
Keyword: Phonetics,
Phonology,
Vowels,
Virtual Training
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