Revista: | Revista lengua y cultura |
Base de datos: | |
Número de sistema: | 000586293 |
ISSN: | 2683-2321 |
Autores: | Iturria, Ana Ruth1 |
Instituciones: | 1Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, |
Año: | 2023 |
Volumen: | 4 |
Número: | 8 |
Paginación: | 9-16 |
País: | México |
Idioma: | Inglés |
Learning a new language always takes a considerable amount of time, constant effort, practice and commitment. It is a process in which the learner is influenced by different aspects, such as school factors (under teacher´s control) and contextual factors (external factors that are not under teacher´s control). For this reason, talking about the challenges during the English learning process requires noticing the background of students. Through this article, different situations and problems are exposed in order to ponder about the contextual factors of the students in Mexico. It is presented the definition of contextual factors and the aspects that compose it. Afterward, an overview of general education in Mexico is presented, as well as the current English teaching situation and the low level of English in Mexican students. The relationship between the socioeconomic level and the level of English of the students is also shown. Moreover, it is address the influence of parents on the academic performance of their children. The article incorporates the changes in the perceptions of English learners through the past years and the new perspective towards the English language. This article culminates with a conclusion of the contextual factors and a reflection about the changes that could be done. | |
Resumen en inglés | Learning a new language always takes a considerable amount of time, constant effort, practice and commitment. It is a process in which the learner is influenced by different aspects, such as school factors (under teacher´s control) and contextual factors (external factors that are not under teacher´s control). For this reason, talking about the challenges during the English learning process requires noticing the background of students. Through this article, different situations and problems are exposed in order to ponder about the contextual factors of the students in Mexico. It is presented the definition of contextual factors and the aspects that compose it. Afterward, an overview of general education in Mexico is presented, as well as the current English teaching situation and the low level of English in Mexican students. The relationship between the socioeconomic level and the level of English of the students is also shown. Moreover, it is address the influence of parents on the academic performance of their children. The article incorporates the changes in the perceptions of English learners through the past years and the new perspective towards the English language. This article culminates with a conclusion of the contextual factors and a reflection about the changes that could be done. |
Resumen en español | Aprender un nuevo idioma siempre requiere de mucho tiempo, esfuerzo constante, práctica y sobretodo compromiso. Es un proceso en el que el aprendiz es influenciado por diferentes aspectos, entre estos factores encontramos los relacionados con la escuela, los cuales están bajo el control del maestro, y los factores contextuales, es decir, aquellos factores externos que el maestro no puede controlar. Por esta razón, al hablar de los desafíos durante el proceso de aprendizaje del inglés, se requiere prestar atención a los antecedentes de los estudiantes. A través de este artículo se exponen diferentes situaciones y problemáticas con el fin de reflexionar sobre los factores contextuales de los estudiantes en México. Se presenta la definición del término factores contextuales y los aspectos que lo componen. Posteriormente, se presenta un panorama de la educación general en México; así como la situación actual de la enseñanza del inglés y el bajo nivel de inglés en los estudiantes mexicanos. De igual forma, se muestra la relación que existe entre el nivel socioeconómico y el nivel de inglés de los estudiantes. Además, se aborda la influencia de los padres en el rendimiento académico de sus hijos. Después, se presentan los cambios en las percepciones de los estudiantes de inglés a través de los últimos años y la nueva perspectiva hacia el idioma inglés. Este artículo culmina con una conclusión de los factores contextuales y una reflexión sobre los cambios que se podrían hacer. |
Palabras clave: | Factores contextuales, educación, familia, economía |
Keyword: | Contextual factors, education, family, economy, learners |
Texto completo: | Texto completo (Ver PDF) |