Título del documento: Indicadores y descriptores de la creatividad como competencia en la formación del arquitecto
Revue: Portafolio
Base de datos: PERIÓDICA
ISSN: 1317-2085
Instituciones: 1Universidad del Zulia, Facultad de Arquitectura y Diseño, Maracaibo, Zulia. Venezuela
Periodo: Ene-Jun
País: Venezuela
Enfoque: Analítico
Resumen en inglés Higher education guidelines aim to create, transmit and apply knowledge as a social value that promotes skills for creativity and innovation. This article approaches the meaning of the phenomenon of creativity throughout the interpretation of specialized literature that has emerged since 1869. The objetive of research was to establish indicators and descriptors of the parameters associated with the notion of creativity, in order to contribute ot its development, measurement and evaluation as a fundamental competence of architectural education , following a documental research, it was detected that creativity has four interrelated dimensins: the creative person, creative process, creative product and creative context, for the first 3, a mesurable system of indicators was etablished in a scale of five descriptors, accrding to the theoretical methodological ideas of Villa and Poblete (2008)
Disciplinas: Filosofía
Palabras clave: Lógica,
Creatividad,
Descriptores,
Educación en arquitectura,
Indicadores,
Proceso creativo
Keyword: Logic,
Architecture education,
Creative process,
Creativity,
Descriptors,
Indicators
Solicitud del documento
Nota: El envío del documento tiene costo.

Los documentos originales pueden ser consultados en el Departamento de Información y Servicios Documentales, ubicado en el Anexo de la Dirección General de Bibliotecas (DGB), circuito de la Investigación Científica a un costado del Auditorio Nabor Carrillo, zona de Institutos entre Física y Astronomía. Ciudad Universitaria UNAM. Ver mapa
Mayores informes: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964, e-mail: sinfo@dgb.unam.mx, Horario: Lunes a viernes (8 a 16 hrs.)