Representaciones sociales de la ética empresarial en Venezuela



Título del documento: Representaciones sociales de la ética empresarial en Venezuela
Revue: CS (Cali)
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000322486
ISSN: 2011-0324
Autores:
Año:
Periodo: Jun-Dic
Número: 4
Paginación: 239-254
País: Colombia
Idioma: Español
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en inglés Social representation theory from authors like Moscovici and Jodelet constitutes a critical proposal to analyze social reality in its complexity. This article adopts this theory to study the representations of business ethics as a social process by a Venezuelan managerial community, employing a methodology that incorporates an interpretative approach and a complementary method. The social representations revealed were: responsibility, solidarity and honesty. The results showed a conceptualization of business ethics that converges with social responsibility as corporative and communitarian
Disciplinas: Sociología
Palabras clave: Historia y teorías de la sociología,
Representaciones sociales,
Etica empresarial,
Responsabilidad,
Solidaridad,
Honestidad,
Venezuela
Texte intégral: Texto completo (Ver PDF)