La participación del público en las sitios web de televisión: Estudio del caso de las Corporaciones de Radiotelevisión Públicas de las Comunidades Autónomas en España



Título del documento: La participación del público en las sitios web de televisión: Estudio del caso de las Corporaciones de Radiotelevisión Públicas de las Comunidades Autónomas en España
Revue: Contemporanea (Salvador)
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000359911
ISSN: 1809-9386
Autores: 1
1
2
1
Instituciones: 1Universidad del País Vasco, Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación, San Sebastián, Guipúzcoa. España
2University of Glasgow, Glasgow, Lanark. Reino Unido
Año:
Periodo: Ago
Volumen: 9
Número: 2
Paginación: 301-318
País: Brasil
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en inglés The development of Internet and the Web 2.0 have multiplied the possibilities available to the television audience for dialoguing with the medium, beyond the television screen. This is in spite of the fact that interactivity in television is not something new. Participatory forms like electronic mail, chat, SMSs, forums, virtual meetings, surveys, blogs or social networks are acquiring a special relevance. At present, these tools are being preferentially incorporated by televisions and aimed at the younger public, given its special predilection for changes and for the use of new technologies. This communication analyses the incorporation of these new forms on the basis of a case study centred on the public televisions of the autonomous communities in Spain
Disciplinas: Ciencias de la comunicación
Palabras clave: Medios de comunicación masiva,
Televisión,
Sitios web,
Internet,
Participación,
Interactividad,
Web 2.0,
España
Texte intégral: Texto completo (Ver HTML)