Simulating and Visualizing Real-Time Crowds on GPU Clusters



Título del documento: Simulating and Visualizing Real-Time Crowds on GPU Clusters
Revista: Computación y sistemas
Base de datos: PERIÓDICA
Número de sistema: 000381257
ISSN: 1405-5546
Autores: 1
1
1
2
3
3
Instituciones: 1Centro de Supercómputo de Barcelona, Barcelona. España
2Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, Campus Ciudad de México, México, Distrito Federal. México
3Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, Campus Estado de México, Lago de Guadalupe, Estado de México. México
Año:
Periodo: Oct-Dic
Volumen: 18
Número: 4
Paginación: 651-664
País: México
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Experimental, aplicado
Resumen en inglés We present a set of algorithms for simulating and visualizing real-time crowds in GPU (Graphics Processing Units) clusters. First we present crowd simulation and rendering techniques that take advantage of single GPU machines. Then, using as an example a wandering crowd behavior simulation algorithm, we explain how this kind of algorithms can be extended for their use in GPU cluster environments. We also present a visualization architecture that renders the simulation results using detailed 3D virtual characters. This architecture is adaptable in order to support the Barcelona Supercomputing Center (BSC) infrastructure. The results show that our algorithms are scalable in different hardware platforms including embedded systems, desktop GPUs, and GPU clusters, in particular, the BSC's Minotauro cluster
Disciplinas: Ciencias de la computación
Palabras clave: Programación,
Programas de simulación,
Simulación de multitudes,
Visualización,
Unidades de procesamiento gráfico
Keyword: Computer science,
Programming,
Simulation programs,
Crowd simulation,
Visualization,
Graphic processing units
Texto completo: Texto completo (Ver HTML)