Revista: | Computación y sistemas |
Base de datos: | PERIÓDICA |
Número de sistema: | 000381257 |
ISSN: | 1405-5546 |
Autores: | Hernández, Benjamín1 Pérez, Hugo1 Rudomin, Isaac1 Ruiz, Sergio2 Gyves, Oriam de3 Toledo, Leonel3 |
Instituciones: | 1Centro de Supercómputo de Barcelona, Barcelona. España 2Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, Campus Ciudad de México, México, Distrito Federal. México 3Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, Campus Estado de México, Lago de Guadalupe, Estado de México. México |
Año: | 2014 |
Periodo: | Oct-Dic |
Volumen: | 18 |
Número: | 4 |
Paginación: | 651-664 |
País: | México |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Enfoque: | Experimental, aplicado |
Resumen en inglés | We present a set of algorithms for simulating and visualizing real-time crowds in GPU (Graphics Processing Units) clusters. First we present crowd simulation and rendering techniques that take advantage of single GPU machines. Then, using as an example a wandering crowd behavior simulation algorithm, we explain how this kind of algorithms can be extended for their use in GPU cluster environments. We also present a visualization architecture that renders the simulation results using detailed 3D virtual characters. This architecture is adaptable in order to support the Barcelona Supercomputing Center (BSC) infrastructure. The results show that our algorithms are scalable in different hardware platforms including embedded systems, desktop GPUs, and GPU clusters, in particular, the BSC's Minotauro cluster |
Disciplinas: | Ciencias de la computación |
Palabras clave: | Programación, Programas de simulación, Simulación de multitudes, Visualización, Unidades de procesamiento gráfico |
Keyword: | Computer science, Programming, Simulation programs, Crowd simulation, Visualization, Graphic processing units |
Texto completo: | Texto completo (Ver HTML) |