Learning Physiotherapy through Virtual Action



Título del documento: Learning Physiotherapy through Virtual Action
Revue: Computación y sistemas
Base de datos: PERIÓDICA
Número de sistema: 000411074
ISSN: 1405-5546
Autores: 1
1
2
Instituciones: 1National Institute of Technology, Mizoram, Aizawl. India
2Instituto Politécnico Nacional, Centro de Investigación en Computación, Ciudad de México. México
Año:
Periodo: Jul-Sep
Volumen: 20
Número: 3
Paginación: 477-482
País: México
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Experimental, aplicado
Resumen en inglés We describe a research framework for virtualizing documented physiotherapy instructions. Our approach bridges the gap between human understanding and the written manuals of instructions for physiotherapy. Techniques of Natural Language Processing involving semantic and spatial information processing are important in this approach. We have also explained the physiotherapy considerations that we employed in this research
Disciplinas: Ciencias de la computación,
Literatura y lingüística,
Educación
Palabras clave: Procesamiento de datos,
Lingüística aplicada,
Lingüística computacional,
Educación virtual,
Procesamiento de lenguaje natural,
Fisioterapia
Keyword: Computer science,
Literature and linguistics,
Education,
Data processing,
Applied linguistics,
Computing linguistics,
Virtual education,
Natural language processing,
Physiotherapy
Texte intégral: Texto completo (Ver HTML)