Revue: | Computación y sistemas |
Base de datos: | |
Número de sistema: | 000560477 |
ISSN: | 1405-5546 |
Autores: | Contreras González, Meliza1 Tovar Vidal, Mireya1 Ita Luna, Guillermo De1 López López, Aurelio2 |
Instituciones: | 1Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Facultad de Ciencias de la Computación, Puebla. México 2Instituto Nacional de Astrofísica Óptica y Electrónica, Computer Science Department, Tonantzintla, Puebla. México |
Año: | 2020 |
Periodo: | Abr-Jun |
Volumen: | 24 |
Número: | 2 |
Paginación: | 511-522 |
País: | México |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Resumen en inglés | Reading comprehension in the English language is a process that has been studied from different disciplines. Many postgraduate programs require certification in another language, hence the importance of seeking semantic patterns that allow the creation of intelligent tools to train students in these tasks. The objective of this work is to characterize expository passages semantic structures through FOL and situation calculus with the question-answer block. |
Disciplinas: | Ciencias de la computación |
Palabras clave: | Inteligencia artificial |
Keyword: | Inference, Situation calculus, Semantic patterns, FOL, Artificial intelligence |
Texte intégral: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |