Knowledge Representation in TOEFL Expository Texts



Título del documento: Knowledge Representation in TOEFL Expository Texts
Revue: Computación y sistemas
Base de datos:
Número de sistema: 000560477
ISSN: 1405-5546
Autores: 1
1
1
2
Instituciones: 1Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Facultad de Ciencias de la Computación, Puebla. México
2Instituto Nacional de Astrofísica Óptica y Electrónica, Computer Science Department, Tonantzintla, Puebla. México
Año:
Periodo: Abr-Jun
Volumen: 24
Número: 2
Paginación: 511-522
País: México
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Resumen en inglés Reading comprehension in the English language is a process that has been studied from different disciplines. Many postgraduate programs require certification in another language, hence the importance of seeking semantic patterns that allow the creation of intelligent tools to train students in these tasks. The objective of this work is to characterize expository passages semantic structures through FOL and situation calculus with the question-answer block.
Disciplinas: Ciencias de la computación
Palabras clave: Inteligencia artificial
Keyword: Inference,
Situation calculus,
Semantic patterns,
FOL,
Artificial intelligence
Texte intégral: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)