Nivel de aceptación de la modalidad de e-commerce durante pandemia



Document title: Nivel de aceptación de la modalidad de e-commerce durante pandemia
Journal: Unaciencia Revista de Estudios e Investigaciones
Database:
System number: 000555840
ISSN: 2711-0303
Authors: 1
2
2
Institutions: 1Universidad de Montemorelos,
2Universidad Autónoma de Honduras,
Year:
Volumen: 15
Number: 28
Pages: 14-24
Country: Colombia
Language: Español
English abstract Purpose – The research was carried out with the purpose of knowing how consumers perceived the expansion of e-commerce in the market, influenced by the global Covid-19 pandemic.Design/Methodology – A data collection instrument was designed and applied to learn about the behavior of the residents of the capital in order to have a reference of the situation through this group. The information was collected through an online questionnaire.Limitations of the investigation – In this investigation only the observation and description of the behavior of the people who participated was carried out, this means that a descriptive investigation was used, since it does not intervene or try to modify the opinions and criteria shared by the people, applying a quantitative methodology for analysis.Results- The research in broad terms shows that consumers in the city of Tegucigalpa made use of e-commerce in a relevant way, the most frequent way of buying during 2020 was online (56.5%), being made up of 30.7% belonging to purchases through social networks and 25.8% throw web pages. With the aforementioned, the research shows that due to the pandemic, e-commerce had a great boost in the city of Tegucigalpa and reveals that, if it is possible for companies to adapt their forms of sale to online media, this in order to modernize businesses and offer diversity in its products and services.
Spanish abstract Propósito – La investigación se realizó con la finalidad de conocer cómo los consumidores percibieron la expansión que tuvo el e-commerce, influenciado por la pandemia mundial del Covid-19.Diseño/Metodología – Se diseñó y aplicó un instrumento de recolección de datos para conocer el comportamiento de los encuestados y así tener una referencia de la situación por medio de este grupo. La recopilación de la información fue llevada a cabo por medio de un cuestionario online.Limitaciones de la investigación – En esta investigación, solamente se realizaron la observación y descripción del comportamiento de las personas que participaron, lo que significa que se utilizó una investigación descriptiva, ya que no interviene o trata de modificar las opiniones y criterios compartidos por las personas, aplicando una metodología cuantitativa para el análisis. También esta se hizo solo en un área geográfica en Tegucigalpa, Honduras. Resultados - La investigación a grandes rasgos muestra que los consumidores en la ciudad de Tegucigalpa hicieron uso del e-commerce de manera relevante; la forma más frecuente en que realizaron sus compras durante 2020 fue online (56.5%), estando conformado por un 30.7% perteneciente a las compras mediante redes sociales y páginas de los negocios, y un 25.8%. Con lo anteriormente mencionado, la investigación demuestra que debido a la pandemia, el e-commerce tuvo un impulso grande y devela que sí es posible para las empresas adaptar sus formas de venta a los medios en línea, con el fin de modernizar los negocios y ofrecer diversidad en sus productos o servicios.
Keyword: E-commerce,
marketing,
pandemia Covid-19,
tecnología
Keyword: E-commerce,
marketing,
pandemic Covid-19,
technology
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).