Journal: | Revista médica del Instituto Mexicano del Seguro Social |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000397087 |
ISSN: | 0443-5117 |
Authors: | Avalos, María Teresa1 Amador Olvera, Eric1 Zerón Gutiérrez, Lydia1 |
Institutions: | 1Instituto Mexicano del Seguro Social, Dirección de Prestaciones Médicas, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2016 |
Season: | Sep-Oct |
Volumen: | 54 |
Number: | 5 |
Pages: | 548-551 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado, descriptivo |
Spanish abstract | Frecuentemente se dice que es más fácil aprender aquello que se observa y se practica de manera cotidiana; ante la necesidad de vincular efectivamente la teoría con la práctica considerada en el proceso de enseñanza-aprendizaje, se han desarrollado estrategias que permitan que este proceso se lleve a cabo de maner más eficiente. Por tanto, es importante reconocer que una adecuada relación profesor/ alumno es fundamental para que este adquiera las las habilidades y destrezas requeridas |
English abstract | It is often said that it is easier to learn what is observed and practiced on a daily basis; to the need to effectively link theory with practice considered in the process of teaching and learning, many strategies have been developed to allow this process to be carried out in a more efficiently maner. It is, therefore, very important to recognize that an appropriate teacher/student relationship is essential for students to acquire the skills and abilities required |
Disciplines: | Medicina, Educación |
Keyword: | Didáctica, Educación superior, Educación médica, Enseñanza-aprendizaje, Práctica médica |
Keyword: | Medicine, Education, Didactics, Higher education, Medical education, Teaching-learning, Medical practice |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |