Una mirada retrospectiva a la ELAM en la Facultad de Ciencias Médicas de Guantánamo



Document title: Una mirada retrospectiva a la ELAM en la Facultad de Ciencias Médicas de Guantánamo
Journal: Revista información científica
Database:
System number: 000554070
ISSN: 1028-9933
Authors:



Year:
Volumen: 94
Number: 6
Pages: 1343-1351
Country: Cuba
Language: Español
English abstract The point of views of a sample of foreign students and decentralized members of the first group of the Latin American School of Medicine at the Faculty of Medical Sciences of Guantánamo in relation to its inclusion in the same were described during the 2003-2004 school years. They were obtained from the application of a survey validated by experts at the group and individual levels that included feedback questionnaires to former students, and interviews with teachers and administrators to measure their satisfaction with the process of integration. The strengthening of mechanisms facilitate the insertion on mechanisms-adaptation of foreign students as a mean indispensable to the fulfillment of the objectives of the process of formation.
Spanish abstract Se describieron las opiniones de una muestra de estudiantes extranjeros miembros del primer grupo descentralizado dela Escuela Latinoamericanade Medicina haciala Facultadde Ciencias Médicas de Guantánamo en relación con su inserción en la misma durante el curso 2003-2004. Las mismas se obtuvieron a partir de la aplicación de una encuesta validada por expertos a nivel grupal e individual que incluyó cuestionarios de opinión para ex estudiantes, y entrevistas a profesores y directivos, para medir su satisfacción con el proceso de inserción. Se enfatizó en el fortalecimiento de los mecanismos que faciliten los mecanismos de inserción-adaptación de los estudiantes extranjeros como vía indispensable para el cumplimiento de los objetivos previstos en el proceso de su formación.
Keyword: Escuela Latinoamericana,
estudiantes,
proceso de inserción,
Facultad de Ciencias Médicas
Keyword: Latin American School,
students,
insertion process,
Faculty of Medical Sciences
Full text: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)