Modelo pedagógico para la autopreparación en Filosofía y Estudios Sociales de las Ciencias y la Tecnología en el sector de la Salud



Document title: Modelo pedagógico para la autopreparación en Filosofía y Estudios Sociales de las Ciencias y la Tecnología en el sector de la Salud
Journal: Revista información científica
Database:
System number: 000554267
ISSN: 1028-9933
Authors:



Year:
Volumen: 82
Number: 6
Country: Cuba
Language: Español
English abstract A prospective, operational study with teachers at the University of Medical Sciences of Guantánamo during the period 2011-2013 is carried out, with the aim of developing a methodology that allows, through self-management of knowledge, the highest preparation in Philosophy and social studies of the Sciences and information and communication technologies (ICT) in the health sector. We present the results of the research carried out by the group of research professors fulfilling the task "Improvement academic teaching of health professionals" within the "Research Project Methodology for the development of intellectual capital of the University of Medical Sciences of Guantanamo" . Its use is widespread in all the Headquarters of the University. It is proven that, by producing products with information and knowledge technologies, applied to higher level Philosophy, it is possible to raise quality, efficiency and perfection in teacher-academic and politico-ethical training in teachers of higher education. University of Medical Sciences.
Spanish abstract Se realiza un estudio prospectivo operacional con docentes en la Universidad de Ciencias Médicas de Guantánamo durante el período 2011-2013, con el objetivo de elaborar una metodología que permita, mediante la autogestión de conocimientos, la más elevada preparación en Filosofía y estudios sociales de las ciencias y la tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en el sector de la salud. Se presentan los resultados de la investigación realizada por el colectivo de profesores investigadores cumpliendo la tarea "Perfeccionamiento docente académico de los profesionales de la Salud" dentro del "Proyecto de Investigación Metodología para el desarrollo del capital intelectual de la Universidad de Ciencias Médicas de Guantánamo". Está generalizado su uso en todas las Sedes de la Universidad. Se comprueba que, elaborando productos con las tecnologías de la información y los conocimientos, aplicados a la Filosofía de nivel superior, se puede elevar la calidad, la eficiencia y el perfeccionamiento en la formación docente-académica y político-ético en los profesores de la Universidad de Ciencias Médicas.
Keyword: autopreparación,
problemas sociales de las ciencias,
TIC
Keyword: self-preparation,
social problems of science,
ICT
Full text: Texto completo (Ver PDF)