Journal: | Revista información científica |
Database: | |
System number: | 000554484 |
ISSN: | 1028-9933 |
Authors: | Polanco García, Dra. Bárbara Bosch Ulloa, Dra. Gisela Sánchez Ramírez, Dra. Elsa Vázquez Vicente, Dra. Providencia Betancourt Acosta, Dra. Aida Virgen |
Year: | 2012 |
Volumen: | 76 |
Number: | 4 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
English abstract | The visit pass is an education activity in the exclusive work of the Superior Medical Education. The work describes the peculiarities of the same in the framework of Primary Health Care, highlighting the historical background, characteristics, stages, organization, and functions of the student and the teacher, highlighting the qualities that must meet the teachers who run the activity. It concludes by emphasizing the practical importance of the same to develop in this scenario that is the basis of the Cuban health system, where different care processes are developed for the individual family and community within the framework of the revolution of education with community outreach. |
Spanish abstract | El pase de visita es una actividad de educación en el trabajo exclusiva de la Educación Médica Superior. El trabajo describe las particularidades del mismo en el marco de la Atención Primaria de Salud, destacando sus antecedentes históricos, características, etapas, organización, y funciones del educando y del profesor, resaltando las cualidades que deben reunir los profesores que dirigen la actividad. Se concluye resaltando la importancia práctica del mismo al desarrollarse en este escenario que es la base del sistema de salud cubanos, donde se desarrollan diferentes procesos de atención dirigidos al individuo la familia y la comunidad en el marco de la universalización de la enseñanza con proyección comunitaria. |
Keyword: | atención primaria de salud, docencia, proyecto de policlínico universitario (PPU), valores, ingreso en el hogar |
Keyword: | primary health care, teaching, university polyclinic project (PPU), values, income in the home |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |