Metodologías para analizar los factores que limitan al docente en la integración inclusiva de los niños y niñas con necesidades educativas especiales



Document title: Metodologías para analizar los factores que limitan al docente en la integración inclusiva de los niños y niñas con necesidades educativas especiales
Journal: Revista iberoamericana de bioeconomía y cambio climático
Database:
System number: 000551364
ISSN: 2410-7980
Authors: 1
2
Institutions: 1Ministerio de Educación República de Nicaragua. Nicaragua,
2Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, León. Nicaragua,
Year:
Volumen: 3
Number: 5
Pages: 690-699
Country: Nicaragua
Language: Español
English abstract This study aims to analyze the different methodological strategies appliedby teachers to children with educational needs associated with aDisability The techniques used for the collection of information were:Documentary analysis interviews observation to .Director, Teachers Parents ofFamilies, specialists in inclusive education and children with needsspecial educational Currently in the society in which we live, diverse needs ariseeducational which are presented for various reasons, forms and causes,becoming impediments to children's learning so thatthey require more attention to overcome these obstacles (deficiencies).Therefore it is worth mentioning that the educational center where theresearch aims at an inclusive education where children are cared forspecial educational needs to a disability.
Spanish abstract Este estudio pretende analizar las diferentes estrategias metodológicas aplicadas por los y las docentes a niños con necesidades educativas asociadas a una discapacidad las técnicas utilizadas para la recopilación de la información serán: Análisis  documental entrevistas observación a .Director, Docentes Padres de Familias, especialistas en Educación inclusiva y a niños y niñas con necesidades educativas especiales.
Keyword: Discapacidad,
Familias,
Capacidad diferidas
Keyword: Inclusive education,
Methodological strategies integration,
Inclusive approach
Full text: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)