Journal: | Revista Economía |
Database: | CLASE |
System number: | 000521060 |
ISSN: | 2697-3340 |
Authors: | berlien araos, karin1 |
Institutions: | 1Universidad de Valparaíso, Valparaíso. Chile |
Year: | 2020 |
Volumen: | 72 |
Number: | 116 |
Pages: | 119-131 |
Country: | Ecuador |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Este artículo nace de la experiencia reflexiva realizada en la comisión de educación de RIPESS Lac, con el objetivo de revisar las experiencias de educación para la economía social y solidaria, los aportes teóricos y prácticos y como estos posibilitan la articulación económica en los territorios. También se desataca el rol de las experiencias de educación autoconvocadas, y autogestionadas desde los colectivos, como espacios de reflexión y de diversidad epistemológica que deben ser visibilizados como parte del ecosistema de la Economía Social y Solidaria (ESS), en este camino se presenta una propuesta de mapeamiento desde la comisión de educación |
English abstract | This article is born from the reflective experience carried out in the RIPESS Lac education commission, with the aim of reviewing the educational experiences for the social and solidarity economy, the theoretical and practical contributions and how these make possible the articulation of the economy. The role of self-convened education experiences is also highlighted, and self-managed from collectives, as spaces for reflection and epistemological diversity that must be made visible as part of the ecosystem of the Social and Solidarity Economy (SSE), a mapping proposal is presented from the education commission |
Disciplines: | Economía |
Keyword: | Condiciones económicas, Educación, Economía social solidaria, Redes y asociatividad |
Keyword: | Economic conditions, Education, Social and solidarity economy, Networks and associativity |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |