Journal: | Revista digital universitaria |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000452271 |
ISSN: | 1607-6079 |
Authors: | Nicolás Nicolás, Lesly Marissa1 |
Institutions: | 1Tecnológico Nacional de México, Campus Los Cabos, San José del Cabo, Baja California Sur. México |
Year: | 2021 |
Volumen: | 22 |
Number: | 1 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo, divulgación |
Spanish abstract | Este testimonio presenta un panorama de algunos de los retos docentes enfrentados a raíz del confinamiento por covid-19, en un Sistema de Educación de Nivel Superior. Se resalta el importante papel del docente en esta contingencia y el hecho de que no por trabajar desde casa todo es comodidad, pues la enseñanza requiere de vocación de servicio, empatía y preparación constante para la atención de necesidades no sólo académicas sino formativas en nuestros estudiantes |
English abstract | This experience is an overview of some of the challenges faced by teachers due to the covid-19 sanitary contingency, in a Higher-Level Education System. We emphasize the role of the teacher in this emergency and the fact that despite working from home, this does not mean that everything is easy and comfortable, since teaching requires a vocation of service, empathy, and constant preparation for taking care of student’s needs, not just in an academic context but also in formative one |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Didáctica, Educación a distancia, Salud pública, COVID-19, Modelos educativos |
Keyword: | Didactics, Distance education, Public health, COVID-19, Educational models |
Full text: | https://biblat.unam.mx/hevila/Revistadigitaluniversitaria/2021/vol22/no1/21.pdf |