Journal: | Revista de la educación superior |
Database: | CLASE |
System number: | 000497076 |
ISSN: | 0185-2760 |
Authors: | Conde Vélez, Sara1 Boza Carreño, Ángel1 |
Institutions: | 1Universidad de Huelva, Departamento de Educación, Huelva. España |
Year: | 2019 |
Season: | Ene-Abr |
Volumen: | 48 |
Number: | 189 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Este artículo presenta un estudio cuyo objetivo es establecer las creencias del alumnado sobre la educación del futuro. La muestra contiene 431 alumnos de diferentes titulaciones de la Universidad de Huelva (España) y el instrumento de recogida de datos es una escala tipo Likert elaborada para ello. Los resultados obtenidos permiten validar la escala mediante análisis de consistencia interna, juicio de expertos y análisis factorial, describir las creencias de los alumnos sobre la educación del futuro y probar un modelo de relaciones. Estos resultados revelan la metodología didáctica como verdadera fuente del nuevo modelo de educación futura |
English abstract | This article presents a study whose objectives are to establish the students' beliefs about the education of the future. The sample is 431 Students on different degree courses at the University of Huelva (Spain) and the data collection instrument is a Likert type scale developed for this purpose. The results obtained allow us to validate the scale through internal consistency analysis, expert judgment and factorial analysis, to describe students' beliefs about future education and to test a relationship. The results reveal teaching methodology as the true source of the new model for future education |
Disciplines: | Educación, Educación |
Keyword: | Investigación educativa, Cambio educativo, Desarrollo tecnológico, Educación superior, Estudiantes, Creencias, España |
Keyword: | Education, Educational research, Educational change, Technological development, Higher education, Students, Beliefs, Spain |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |