Presentación del no. 17



Document title: Presentación del no. 17
Journal: Revista CoPala
Database:
System number: 000551090
ISSN: 2500-8870
Authors: 1
Institutions: 1Red CoPaLa,
Year:
Volumen: 8
Number: 17
Country: Colombia
Language: Español
English abstract This issue of the CoPaLa Journal, Construyendo Paz Latinoamericana, brings together a series of research articles, reflections and transformative proposals that meet the new needs of peace building, integral and lasting, in the face of the new challenges of society and schools.The thematic lines that were called to integrate the 17th issue of CoPaLa Magazine were theoretical and methodological perspectives on issues of democracy, peace, conflicts, violence, interculturality, human rights, non-violence,education for peaceful coexistence, methods of conflict management, resolution and transformation; as well as everything related to social development, critical pedagogies and participatory action research experiences for the construction of peace in social, family, educational and educational contexts.social, family, educational, regional, national or global contexts.Seventeen manuscripts were received, both from Mexico and Latin America, of which 11 were positively reviewed.The annual acceptance rate has been 64%. We invite you to continue submitting papers in our next calls for papers.We take this opportunity to acknowledge the academic and professional work of the external reviewers from different academic institutions, who enriched the published papers with their observations and suggestions.
Spanish abstract El presente número de la Revista CoPaLa, Construyendo Paz Latinoamericana, reúne una serie de artículos de investigación, reflexión y propuestas transformadoras que se suman a las nuevas necesidades de construcción de paz, integral y duradera ante los nuevos retos de la sociedad y la escuela.Las líneas temáticas que se convocaron para integrar el número 17 de la Revista CoPaLa fueron, perspectivas teóricas y metodológicas sobre temas de democracia, paces, conflictos, violencias, interculturalidad, derechos humanos, no violencia, educación para la convivencia pacífica, métodos de gestión, resolución y transformación de conflictos; así como todo lo relacionado con desarrollo social, pedagogías críticas y experiencias de investigación acción participante para la construcción de paz en contextos sociales, familiares, educativos, regionales, nacionales o mundiales.Se recibieron 17 manuscritos, tanto de México como de Latinoamérica, de los cuales 11 fueron dictaminados de manera positiva. La tasa de aceptación anual ha sido del 64%. Invitamos a continuar postulando escritos en nuestras próximas convocatorias. Aprovechamos el espacio para reconocer el trabajo académico y profesional de los dictaminadores externos de las diferentes instituciones académicas, quienes con sus observaciones y sugerencias enriquecieron los escritos publicados.
Full text: Texto completo (Ver PDF)